15 Ocak 2007

DEJA VU


Gösterim Tarihi: 5 Ocak 2007Yönetmen: Tony ScottOyuncular: Denzel Washington, Paula Patton, Val Kilmer , Jim Caviezel Senaryo: Bill Marsilii - Terry RossioMüzik: Harry-Gregson WilliamsGörüntü Yön: Paul CameronTür: Aksiyon/Bilim-Kurgu/FantastikSüre: 128 Dk.Yapım Yılı: 2006Ülke: ABDDağıtımcı: UIP Filmcilik

Film Katrina kasırgasının vurduğu New Orleans da geçiyor.BASIN STREET ve MARDI GRAS caz severlerin hemen kulaklarının kabarmasına neden olacakdır herhalde.Film quantum fiziği , solucan delikleri ile zaman ve mekan teorilerinden faydalanarak terör olayını çözmeye çalışan F.B.I uzmanlarına yardım eden bir A.T.F. uzmanı çevresinde örülmüş olaylar zincirinden ibaret.Her ne kadar bazı sahnelerde çok hızlı ve fazla bilimsel konuşunca kimsenin anlamayacağı düşünülerek hareket edilmiş hissine kapılsam da polisiye olarak film fena değildi..Kurgusu bana yeterli gelmedi ama DENZEL WASHINGTON oyunu kurtarmış. Bu arada Val Kilmer ı filmde kilo almış ve yaşlanmış görünce üzülmedim desem yalan olur. Ancak Filmde geçmişi gösteren gözlüklerle şimdiki zamanda geçmişteki kişiyi takip edilen sahne oldukça yaratıcı ve heyecanlı.
Zamana müdahale edilebilir mi yada müdahale ederken aslında gerçekten mi müdahale ediyoruz yoksa aslında bunlar zaten olacak mıydı sorularını film çıkışında arkadaşlarınızla tartışabilirsiniz.Zamana geri dönmek zaten insanların en zayıf noktalarından biridir.Bu noktayı yakalamakta film başarılı .Ancak bana sorarsanız seyredecek daha iyi bir film yoksa girin derim.

1 yorum:

nilay dedi ki...

Sevgili Oylum ;
az önce sinemadan geldim...
bil bakalım hangi filmden ? desem :)bilgisayarın başına oturunca da senin filmle ilgili yorumunla karşılaştım..."DEJAVU"
Denzel Washington'u görünce hiç düşünmeden iyi bir polisiye ve aksiyon filmi izleyeceğime emin olarak girdim filme...Fakat senaryo yazarlarında Terry Rossio'nun ( Karayip Korsanları'nın senaristi ) olması filme fantastik bir yön katmış..Yani alışılagelmiş Denzel Washington filmlerinden biraz farklı olmuş...Ama aksiyon sahneleri yine başarılı...İyi seyirlik bir film olmuş bence ,fakat sonrasında senaryo üzerinde pek düşünmemek kaydıyla izlenebilir diyorum...Yani film anlık keyif veriyor.Birde Denzel Washington hiç yaşlanmıyor dikkat ettiysen...Eve gelince baktım 1953 doğumluymuş ,inanamadım :) Fizik taş gibi maşallah :))

sevgiler