12 Mart 2007

VİŞNELİ SÜPRİZ PASTA


Bu tarif Oktay Usta’dan.Görümcem Vildan denemiş. Bana da ikram etti ve tadına bakınca mutlaka bloga eklemeye karar verdim.Bana servis edildiğinde pasta çoktan kesilmiş olduğundan bütün olarak fotoğrafını alamadım ama tadı çok güzeldi.

Kek için

3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı kakao
1 pkt kabartma tozu
1 adet limon kabuğu rendesi
2 su bardağı un

Kreması için

3 su bardağı süt
1 su bardağı toz şeker
4 yemek kaşığı un
1 paket vanilya

Süslemek için

1 paket toz şanti
1 su bardağı soğuk süt
1 çorba kasesi vişne
Bitter çikolata

HAZIRLANMASI

Kekinizi hazırlayın ve 170 derecede 30-40 dakika kadar pişirin.
Kekiniz soğuduktan sonra ikiye ayırın.
Vişne kompostosunun yada reçelini şerbet yaparak kekinizi güzelce ıslatın.
Hazırladığınız kremayı ıslattığınız alt kata yayın ve kekin diğer parçasını kremanın üzerine kapatın.Kremayı yaymadan önce keki tekrar şerbetleyin
Krem şantiyi bir bardak soğuk sütle çırpın.
Pastanın üzerine yayın.
Vişneleri şantinin üzerine yerleştirin.Biraz sulu olarak yanlarına akacak endişelenmeyin.
Bitter çikolatayı rendeleyin yada rondodan geçirip krem şantinin ve vişnelerin üzerine serpin.
Afiyet olsun.

11 yorum:

NiNo dedi ki...

merhaba
pastaniz cok guzel gorunuyor visneye bayilriim hele pastada ellerinize saglik sevgiler

Sıcak Mutfaklar dedi ki...

Teşekkür ederim.Vişneye bende bayılırım.Yazın gelmesini sadece bu yüzden bekliyorum desem yalan olmaz.

NiNo dedi ki...

yorum iicin cok tesekkurler sizler kadar olmasada benim adim hidir elimden gelen budur misali iste :) arnavutluk satlarinda bukadar oluyorsevgiler

gaykedi dedi ki...

vişneye bayilirim, ekşi ekşi :) yalniz tatlilarda yumurtayla bir sorunum var, yumurtanin hassas buunlara kokmamasi için bir formül bilen varmı yaa, ne denediysem başaramadımda ben :(

Sıcak Mutfaklar dedi ki...

VİŞNEYE BENDE BAYILIRIM.YAZLIĞIN ÇATISINA OTURUP SARKAN DALLARDAKİ VİŞNELERİ YEMEK EN BÜYÜK ZEVKİM EKŞİ EKŞİ:))
YUMURTA KOKMAMASI İÇİN YUMURTALARI ŞEKER ERİYENE KADAR ÇOK İYİ ÇIRPIP BELKİ BİR İKİ DAMLA LİMON İLAVE EDEBİLİRSİN...

gaykedi dedi ki...

çok çırpmayı denemiştim, ama şekerle berabermiydi hatırlamiyorum :) en iyisi limonla beraber tekrar deneyeyim, tesekkurler bilgi icin :)

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Oylumcuğum, görümcenin pastayı yapmış olduğu için senin de nefis tarifi bizlerle paylaşmış olduğun için ellerinize sağlık. Çok güzel görünüyor, tadı da eminim ki çok güzeldir,ağır değil değil mi, krem şanti işin içine girince biraz korkutuyor da beni! Ama sen ağır olmuyor dersen denerim!
Sevgiler canım!

Sıcak Mutfaklar dedi ki...

Canımcım pasta bana ağır gelmedi.tam tersine ikinci dilimi isteyecek pozisyondaydım.Ama kalorisi oldukça ağırdır sanırım.
Afiyet olsun

Adsız dedi ki...

çok katı bi kek oldu böylemi olcak

Sıcak Mutfaklar dedi ki...

Hayır asla sert bir kek olmuyor.Yemesi rahat kıvamlı bir pasta olması gerekiyordu.Çok mu hızlı pişirildi acaba?

Adsız dedi ki...

ya bizde yaptık ama sanki kekinde sorun var gibi duruyor bakalım göreceğiz:)