14 Ocak 2008

KUZU ETLİ ARAPSAÇI

Ben arapsaçının misss gibi anason kokusunu çok severim. Bu yemeği de anneannemden öğrendim. Henüz onun kadar güzel yapamıyorum ama az kaldı .

Yarım kilodan yaptım yemeğimi. Güzelce temizledikten sonra her yaprağı ikiye keserek yapmayı tercih ediyorum. Yani çok ufaltmadan.

Düdükle tencereme kuzu etini (250-300 gr kadar ) koyup suyunu salıp çekene kadar çevirdim. Kimi bu yemekte kemikli et tercih eder, kimi kemiksiz. Benim tercihim resimdeki gibi kemiksizden yana.

Sonra çok az miktarda sıcak su ilave edip biraz köpürmesini sağladım. Zeytinyağı ilave edip biraz da öyle çevirdim. Sonra temizlenmiş arapsaçını düdüklüye ilave ettim. Biraz sönmesini bekleyip tuzunu ve sıcak suyu (üzerini örtecek kadar) ilave edip düdüklüyü kapattım. Düdüğü ötene kadar geçen süre ve düdük indikten sonra da yaklaşık 20 dk. ocakta tutup düdüklüyü kapattım.

İki limonun suyuna o suyu ağırlaştıracak kadar un koyup terbiyeyi hazırladım. Düdüklünün kapağını açtıktan sonra terbiyeyi ilave edince resimlerdeki miss gibi arapsaçı yemeğim hazırdı.

Afiyetler
Özlem yalçınkaya

1 yorum:

oya alay dedi ki...

İlk defa bende pişirdim.Midillili komşumun tarifiyle.Biraz farklı tarif galiba ama lezzetli oldu.
http://oyaalay.blogcu.com/Yemek+Tarifleri/