04 Mart 2008

HAYATA DAİR(Alıntıdır)

Yosun Kilit'e ait bir yazıdır:)



Sabah işyerine yeni gelmiştim. Elime sıcak çayımı aldım. Bilgisayarımı açtım. Günlük haberlerin bir kısmını okudum.

İşyerindeki çaycımız karşımdaki odaya çay getirdi. Birdenbire onu düşündüm. Cahil, hiçbir şeyin farkında olmayan biriydi. Futbol konuşmaktan başka bir şey bilmezdi. Kendimi onun yerine koydum. Aslında ne kadar şanslı, mutlu olduğunu düşündüm. Bu çocuğun hayattan beklentisi ne olabilirdi ki? İlkokulu zar zor bitirmişti. Hayatında Fanatik’ ten başka gazetenin başlıklarına bakmamış, eline bir şey alıp okumamıştı. Bütün gün çay siparişlerini dağıtıyordu. Tek bildiği futbol konuşmaktı. Dünyadan bihaberdi Günlük karnını doyursun, onun için yeterdi. Hayattan bir beklentisi yoktu. Bulgur yemeği yese kendini şanslı sayardı. Ne ilginç değil mi?

Bir de kendimi düşündüm. Sabah yataktan kalkar kalkmaz koşturmacayla başlayan hayat. Çayı koy, oğlanı uyandır, kahvaltısını ver. Koşturarak giyin, vakit bulabilirsen hafif makyaj yap. İşyerine gel. Sıkıntılarla, sevimsizliklerle geçen bir gün. Patronunla kavga etme aşamasına gel, işyerindeki arkadaşlarınla aranda problemler çıksın. İşyerinde oğlunun geleceği nasıl olacak diye düşün, dur! Bu günün ardından koşturarak eve gel, yemek hazırla. Oğlanın dersleriyle ilgilen. Yarının yemeğini hazırla. Vakit kalırsa sevdiğin bir filmi seyret. Yatağına uzan, kitabını okurken uyuyakal! Ha bu arada ülkenin durumundaki günlük değişikliklerin sana etkisi de cabası.

Eh be kardeşim! Biz stresli, düşünceli, tasalı olmayalım da kim olsun? Bu durumda tekrar tekrar düşünüp çaycıya özenmedim değil yani....


A. Yosun KİLİT

3 yorum:

elif dedi ki...

slm oylumcum
hayat böyle zaten hep koşturmacalar,mücadeleler sürüp gidiyor.Hem çalışıp hemde evdeki işlere yetişmek zor canım bende işyerine çıkışı bildirdim hiç bu kadar sevineceğimi sanmazdım bebeğim 6,5 aylık oldu ikinci erkek geliyor 8 hafta sonra da iznim başlıyor o zamanı da doldursam rahatlayacağım zaman ilerledikçe zorluyor beni bebeğim dünyaya gelince de işe 1-2 sene ara vericem biraz çocuklarımla ilgileneyim artık

kendine iyi bak
sevgilerle

OYLUM dedi ki...

Hayırlısı olsun Elif.Ben de sevindim.Erkek mi istiyordun ikinciyi bilmiyorum ama güzel evlat olsun sana.Beni gelişmelerden habersiz bırakma olur mu?

elif dedi ki...

slm canım
gönlümden geçen her zaman kızdı ama kısmet değilmiş sağlıklı olsun eli ayağı düzgün olsun yeter bana canım c.tesi kontrollerimde erken doğum riski taşıdığımı öğrendim tedirginim dikkatli olmam gerekiyor az kaldı altıncı ayım doldu umarım problemsiz sonuna kadar devam eder.
sevgilerle
hoşçakal