13 Şubat 2007

SİYAH ZEYTİN YAPALIM


Sofralık siyah zeytinin bitmesine ramak kala yakaladım ve zeytinimi bana göre yeni olan bu yöntemle kurdum.Tadına Osman Bey’in yaptığı zeytinlerde baktığım için sonucundan emin olduğu söyleyebilirim.Ama zeytinim olgunlaşınca sizleri mutlaka haberdar edeceğim.Daha önce sele zeytini yapmıştım.Ama bu daha kolay oldu açıkçası.Tüm ihtiyacınız olan zeytin, kaya (yada çakıl-salamuralık) tuz, limon tuzu ve şeker.Kaya tuzunun mümkün olduğunca iri taneli tercih edin.Böylece daha geç çözülerek zeytini yakmadan olgunlaşarak acı suyunu atmasını sağlayacaktır.Zeytini ve kabınızı güzelce yıkayın ve iyice kurumasını sağlayın.Bu iş için büyük boy bir plastik bir kavanoz uygun olur.Kabınızın en altına zeytini 2 parmak kalınlığında koyun.Üzerine bir avuç tuz serpin ve bir iki tane limon tuzu atın.Bu sırayla kavanozu zeytinleri fazla sıkıştırıp ezmeden boynuna kadar doldurun.En üste bir yemek kaşığı şeker serpip kavanozun kapağını kapatıp yan yatırın.Her gün kavanozunuzu sallayın.Kavanozu yatırırken boynunun altına bir yükseklik koyun.Sızan acı suyun etrafı kirletmesine engel olabilirsiniz böylece.Zeytinin olgunlaşması 2,5-3 ay kadar sürecektir.Rengi iyice kahverengiye dönüp tadı gelince kavanozu açın.Olgunlaşan zeytini fazla tuzunu atması için yıkayın ve kuruttuktan sonra buzdolabına koyun.Bu aşamada isterseniz zeytinyağı içinde saklamayı da tercih edebilirsiniz.

1 yorum:

nilay dedi ki...

Sevgili Oylum ;
yoktun epeydir...tatildeymişsin , dinlenmişsindir :) Annem de yapar bu şekilde...Hatta çuvalda yapılan bir yöntemi de varmış siyah zeytinin...evde çuval olmadığından zeytinleri iri tuzla bolca tuzladıktan sonra büyük bir naylon torbaya koyup ağzını bağlayıp balkona koyardı...Kendikendine dura dura olurdu zeytinleri...Buda farklı bir yöntem :) ben yeşil zeytini tercih ediyorum...hele birde kırma olursa ,sabah akşam yiyorum :)ellerine sağlık

sevgiler